
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowana jest ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - to projekt o wartości ponad 3,5 mld zł.
Na odcinku Dęblin – Lublin budowane są nowe perony m.in. w Sadurkach i Stasinie Polnym. W Motyczu ustawiono nową, szeroką wiatę przy peronie nr 2. Podróżni mogą już korzystać z przejścia podziemnego pod torami, które wyposażono w pochylnie. Przygotowywana jest winda.
Pomiędzy Dęblinem a Lublinem, obok przejeżdżających nowym torem pociągów, układany jest drugi tor. Zamontowano go prawie na całej 70 km trasie. Prowadzone jest też szlifowanie i zgrzewanie szyn. Montowana jest sieć trakcyjna.
Wszystkie prace odbywają się przy jednotorowym ruchu pociągów. Przywrócenie dwutorowego ruchu na odcinku Dęblin – Lublin planowane jest w III kwartale 2020 roku.
Modernizacja linii nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po jej ukończeniu – najpierw na trasie Otwock – Lublin, a później Warszawa Wschodnia – Otwock - podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie około 90 minut.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I" jest wart ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.
Źródło, zdj.: www.nakolei.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie