Reklama

Odbierz list polecony bez wychodzenia z domu

Portal tuDeblin.pl
05/05/2020 17:43

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że ruszyła nowa e-usługa, która umożliwia odbieranie listów poleconych bez czekania na listonosza i bez wizyty na poczcie. Aby skorzystać z eSkrzynki, potrzebny jest profil zaufany. Usługa dotyczy tylko listów poleconych. Tą drogą nie dotrą więc do nas pisma z sądow, prokuratur czy od komorników sądowych.

eSkrzynka to wspólny projekt Ministerstwa Cyfryzacji i Poczty Polskiej. Jego główny atut? Nie potrzeba już iść na pocztę, by odebrać list polecony. Korespondencja dotrze do adresata w wersji elektronicznej. MC zapewnia, że bezpiecznie i z zachowaniem tajemnicy korespondencji. – To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – To kolejny dowód na to, że w czasie, w jakim się znaleźliśmy – cyfryzacja jest naszym sprzymierzeńcem. To także kolejny powód, dla którego warto założyć profil zaufany – dodaje szef MC.

Elektronicznie można dostać tylko korespondencję, czyli list. Tą drogą nie dotrą do nikogo pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania, czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę. Jak otrzymać list polecony online? Korespondencję z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej i wiele innych można odebrać przez eSkrzynkę. Aby ją założyć, potrzebny jest profil zaufany. Można go założyć w kilka minut, wykorzystując do tego bankowość elektroniczną.

Kiedy profil zaufany jest już założony kolejnym krokiem jest wizyta na portalu www.GOV.pl. Należy zalogować się do konta „Mój GOV” (prawy górny róg strony) i wybrać e-usługę „Załóż eSkrzynkę – odbieraj listy polecone”. Po wypełnieniu formularza i zaakceptowaniu regulaminu należy podać adres swojego zameldowania (na pobyt stały). Na podany adres poczty elektronicznej wysłane zostaną dane do pierwszego logowania do eSkrzynki. Za ich pomocą trzeba aktywować skrzynkę, żeby zacząć korzystać z usługi. Co ważne – usługa jest bezpłatna, a eSkrzynka zostanie założona niezwłocznie po jej aktywacji.
Jak to będzie wyglądało w praktyce, co znajdzie się w eSkrzynce?

Zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do adresata w swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).– Nasza usługa to gwarancja jakości i najwyższych standardów bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też zmiana dla samej Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.


Datą doręczenia przesyłki jest dzień, w którym pobierzesz plik z eSkrzynki. Jeśli tego nie zrobisz, za datę skutecznego doręczenia uznany zostanie dzień zwrotu przesyłki. To dwa tygodnie od dnia następnego od zamieszczenia dokumentu w Twojej eSkrzynce.
Usługa w opublikowanej dziś formule to rozwiązanie na czas pandemii i wychodzenia z najostrzejszych obostrzeń. Jest dostępna do 30 września.

 

(Źródło: MC)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo TUdeblin.pl




Reklama
Wróć do