
Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h
Na stacji w Dęblinie kończy się ostatni etap prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji trasy z Warszawy do Lublina. Wartość inwestycji w Dęblinie z udziałem środków unijnych to 145 mln zł.
Podróżni w Dęblinie korzystają już z trzech nowych peronów: jednego przy dworcu i dwóch wyspowych, przy których pociąg zatrzymuje się po obu stronach peronu. Stacja jest jasno oświetlona. Zamontowane są długie i szerokie wiaty oraz ławki. Dla pasażerów przygotowano czytelną informację. Są udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Od wiosny podróżni korzystają z peronów nr 1 i nr 2. Od sierpnia dostępny jest wyspowy peron nr 3. Dojście do pociągów zapewnia przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Ostateczne odbiory przechodzą windy. Pasażerowie skorzystają z nich we wrześniu.
Po nowych torach jeżdżą pociągi w kierunku Warszawy, Łukowa oraz Radomia. Po zakończeniu prac na odcinku Dęblin - Lublin będą kursować również do Lublina. Kończy się regulacja sieci trakcyjnej nad torami w części towarowej stacji.
Płynną jazdę pociągów w Dęblinie zapewnia zmodernizowane ponad 25 km torów, 63 rozjazdy, 40 km sieci trakcyjnej oraz 5 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. wiadukt nad ul. Balonna oraz mosty nad rzeką Wieprz.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie